Diagnoza

psychologiczno-pedagogiczna gotowości szkolnej

 

To pogłębione badanie, które ocenia, czy dziecko jest gotowe sprostać wymaganiom szkoły, badając sfery: fizyczną, emocjonalno-społeczną, umysłową (poznawczą) oraz rozwój językowy i matematyczny.

formularz zgłoszeniowy

Zajęcia

z logopedą

 

Polecamy nie tylko dzieciom, które mają trudności w mówieniu czy trudności z wymową. Zajęcia poprawiają pewność siebie, ułatwiają prawidłowy rozwój mowy, umożliwiają wczesne wykrycie ewentualnych zaburzeń wymowy czy nieprawidłowości narządu artykulacyjnego. Pierwsze spotkanie to zawsze konsultacje, na których diagnozujemy problemy i ustalamy dalsze działania.

 

W dzisiejszych czasach wizyta u logopedy to konieczność, która w znacznym stopniu może podnieść komfort życia na każdym jego etapie. Wraz ze wzrostem tempa życia, wybór dobrego momentu na właściwe działanie bądź ukierunkowaną profilaktykę to już nie fanaberia, tylko wyzwanie naszych czasów. Jeżeli któraś z funkcji, takich jak oddychanie, ssanie, żucie czy połykanie była realizowana w dzieciństwie w niewłaściwy sposób (a bywa, że te zaburzenia są ze sobą skorelowane), to często znajduje to swoje odbicie w nieprawidłowej wymowie i artykulacji. Szkodliwe nawyki nabyte na wczesnych etapach rozwoju, na których nawarstwiają się kolejne, mogą zaowocować także długotrwałym leczeniem lub terapią w wieku dorosłym np. leczeniem ortodontycznym. Warto pamiętać, że nigdy na taką konsultację nie jest za późno, a jej efektem może być znacząca poprawa naszego komfortu i samopoczucia.

Terapia ręki

 

Podstawowym założeniem terapii ręki jest poprawa funkcjonowania dziecka w życiu codziennym, czynnościach samoobsługowych poprzez usprawnianie motoryki małej, precyzyjnych ruchów dłoni i palców, oraz przez dostarczanie wrażeń czuciowych. Terapia ręki jest skierowana zarówno do dzieci z zaburzeniami rozwoju jak i do dzieci w normie intelektualnej, mającej specyficzne problemy w uczeniu się.

formularz zgłoszeniowy

formularz zgłoszeniowy

formularz zgłoszeniowy

grupa wsparcia dla rodziców

 

Proponujemy spotkania cykliczne przy ciastku i kawie. Na spotkaniu będziecie Państwo mieli szanse porozmawiać z innymi rodzicami, poznać ich problemy, wysłuchać ciekawych prelekcji oraz zasięgnąć opinii specjalistów. Będzie okazja podzielić się swoimi doświadczeniami, będzie okazja do wymiany informacji na temat terapii i leczenia dzieci. Ważnym celem grupy jest udzielenie emocjonalnego wsparcia. Nikt nie zrozumie nas lepiej, naszych obaw i uczuć, niż rodzic, który znajduje się w podobnej sytuacji jak my.

 

Dla niektórych rodziców bardzo ważny jest fakt wyjścia z domu i spotkania się z innymi ludźmi, szczególnie takimi, którzy nas rozumieją.

 

Grupa wsparcia, to grupa wzajemnej pomocy, w której decydujący głos mają rodzice. To oni decydują o formie spotkań i realizowanej tematyce.

formularz zgłoszeniowy

warsztaty

 

Organizujemy warsztaty i szkolenia dla rodziców z Pozytywnej Dyscypliny. 

 

Wspieramy rodziców, których niepokoi rozwój ich dziecka. Można przyjść, porozmawiać, skonsultować swoje obawy. Pokierujemy i pomożemy znaleźć pomoc w diagnozie i terapii. Ale przede wszystkim skontaktujemy z rodzicami, którzy zmagają się na co dzień z tymi samymi problemami.

formularz zgłoszeniowy

ADOS-2

specjalistyczne

badanie w kierunku spektrum autyzmu

 

ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule – Second Edition) to międzynarodowy, standaryzowany test diagnostyczny. Dzięki odpowiednio dobranym zadaniom i obserwacji reakcji dziecka pozwala ocenić, czy występują cechy charakterystyczne dla spektrum autyzmu.

 

  • Czas trwania badania: ok. 40–60 minut

  • Dostosowanie: test jest dobierany do wieku i poziomu językowego dziecka

  • Minimalny wiek: od 12. miesiąca życia (pod warunkiem, że dziecko chodzi samodzielnie)

 

Ważne – wynik ADOS-2 nie jest sam w sobie diagnozą. To cenne narzędzie wspierające proces diagnostyczny. Ostateczną diagnozę stawia lekarz psychiatra na podstawie całościowej oceny i dodatkowych badań.

Podczas sesji diagnosta proponuje dziecku różne aktywności i sytuacje społeczne, które pozwalają obserwować jego naturalne zachowania. Zadania nie mają na celu oceny wiedzy czy umiejętności – są jedynie tłem do uważnej obserwacji interakcji i reakcji. Następnie specjalista analizuje wyniki i przygotowuje raport.

 

Dlaczego warto wykonać badanie?

  • Wczesne rozpoznanie – im szybciej pojawi się diagnoza, tym łatwiej rozpocząć odpowiednie wsparcie.

  • Precyzyjna ocena – badanie pokazuje konkretne obszary, w których dziecko może mieć trudności.

  • Planowanie terapii – wyniki pomagają terapeutom dobrać najlepsze metody pracy.

  • Monitorowanie postępów – test można powtarzać co kilka miesięcy, aby sprawdzić efekty terapii.

 

Również dla dorosłych

Jeśli masz trudności w kontaktach społecznych, czujesz się inaczej niż inni i szukasz odpowiedzi – badanie ADOS-2 może być także pomocne.

 

  • Czas trwania: ok. 45–60 minut (plus oddzielne spotkanie na omówienie wyników)

  • Raport: szczegółowy opis otrzymasz w ciągu około tygodnia od badania

  • Koszt: 700 zł (obejmuje badanie, raport i indywidualne omówienie wyników)

  • Rezerwacja: wymagana jest przedpłata w wysokości 250 zł. W razie rezygnacji lub nieobecności na badaniu przedpłata przepada. W przypadku gdy badanie nie dojdzie do skutku (np. dziecko zbyt mocno się zdenerwuje), umawiamy nowy termin. Opłata rezerwacyjna pokrywa koszt przygotowania i rozpoczętej sesji.

 

Jeśli chcesz umówić termin badania lub masz pytania, napisz do nas lub zadzwoń.Jesteśmy po to, aby wspierać Ciebie i Twoje dziecko w drodze do lepszego zrozumienia i skutecznej pomocy.

formularz zgłoszeniowy

Gimnastyka

korekcyjna

 

Gimnastyka korekcyjna to ćwiczenia, w których mogą uczestniczyć zarówno dorośli, jak i dzieci. Mają charakter profilaktyczny jak i korygujący. Jednym z głównych celów gimnastyki korekcyjnej jest zapobieganie wadom postawy, oraz ich leczenie.

 

Dzięki odpowiednim ćwiczeniom zajęcia korekcyjne dla dzieci pomagają im w utrwaleniu nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała, a także powodują zwiększenie siły mięśni.

 

Ponadto korektywa dla dzieci pośrednio zwiększa ich sprawność oraz wydolność. Dzięki ćwiczeniom z zakresu gimnastyki korekcyjnej wady postawy najmłodszych nie pogłębiają się,pozwala ona na wzmocnienie partii mięśni odpowiedzialnych za utrzymywanie prawidłowej postawy, skracanie tych, które uległy nadmiernemu rozciągnięciu, i rozciąganie skróconych. Dobrze prowadzone zajęcia mogą być formą dodatkowej aktywności, która pozwoli na utrzymanie prawidłowej masy ciała.

 

W zależności od tego, czy i jaką wadę postawy posiada dziecko, gimnastyka korekcyjna może pomóc w zmniejszeniu jej lub zlikwidowaniu bądź pełnić funkcję profilaktyczną. Główne zalety wynikające z wykonywania ćwiczeń to wyrabianie wytrwałości posturalnej i wzmocnienie mięśni odpowiedzialnych za prawidłową postawę. Podstawę powinny stanowić zestawy ćwiczeń realizowane w ramach zajęć indywidualnych, jednak jako uzupełnienie lub w ramach profilaktyki warto zapisać dziecko również na grupową korektywę. Należy pamiętać, że zarówno odwracanie zmian, jak i zapobieganie im to długotrwały proces, jednak pierwsze efekty mogą być widoczne już po krótkim

formularz zgłoszeniowy

Terapia

psychologiczna

 

Terapia indywidualna kierowana jest do dzieci z różnymi problemami. Mogą to być trudności w szkole, adaptacji w nowym miejscu, zaburzeniami zachowania, emocjonalnymi i itp. Przebieg spotkań odpowiadają indywidualnym potrzebom dziecka.

Trening

umiejętności

społecznych

 

W skrócie TUS. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji społecznych, która jest  to bardzo ważną kompetencją życiową. Niestety w ciągu ostatniego czasu po pandemii jej kondycja stała się bardzo zaburzona.

Do udziału w terapii zapraszamy nie tylko dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale również wszystkie, które mają zaburzone relacje z drugim człowiekiem.

formularz zgłoszeniowy

formularz zgłoszeniowy

Terapia

Tomatisa®

 

Terapia Tomatisa to stymulacja neurosensoryczna (audio-psycho-lingwistyczna), która polega na kształtowaniu uwagi słuchowej, czyli świadomego odbierania bodźców dźwiękowych. Wzmacnianie umiejętności aktywnego słuchania przyczynia się do poprawy funkcjonowania w wielu sferach. Polecana szczególnie dzieciom, które mają problemy ze skupieniem uwagi, przetwarzaniem słuchowym a także u których dostrzegamy brak harmonii poznawczej, zaburzenia motoryczne i impulsywność. 

 

Polecana jest także jako uzupełnienie pracy logopedycznej. Słuchanie (uwaga słuchowa) to umiejętność uważnego wykorzystania tego, co się słyszy, w celu uczenia się i komunikowania z innymi, w sposób niewywołujący zakłóceń emocjonalnych. Trening słuchowy metodą Tomatisa dobrze sprawdza się także u dorosłych - poprawia koncentrację, pamięć o przy niektórych zaburzeniach nuerologicznych opóźnia postępy choroby.

W czym możemy Ci pomóc?

Wspierają nas:

Fundacja Trzy Sowy

 

ul. Polna 1A

16-010 Wasilków

tel. 600 992 888

oraz 501 770 460

biuro@fundacjatrzysowy.pl